Algemene voorwaarden

SEP in actie, gevestigd te Tiel en ingeschreven in het handelsregister onder KvK-nummer 81926480. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van SEP in actie en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen SEP in actie en consument.

Inhoudsopgave:

Artikel 1: Identiteit van de ondernemer
Artikel 2: Toepasselijkheid
Artikel 3: Het aanbod
Artikel 4: De overeenkomst
Artikel 5: Het herroepingsrecht
Artikel 6: Verplichting van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 7: Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 8: De prijs
Artikel 9: Garantie
Artikel 10: Levering en uitvoering
Artikel 11: Betalingen
Artikel 12: Klachten
Artikel 13: Wijziging algemene voorwaarden

Artikel 1: Identiteit van de ondernemer
SEP in actie is gevestigd te Tiel (Aardbeivlinder 156, 4007 HB)
E-mail: sepinactie@gmail.com
KvK-nummer: 81926480
Btw-identificatienummer: NL862272464B01

Artikel 2: Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien zijn en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden gelezen.

Artikel 3: Het aanbod
1. De ondernemer doet een aanbod in de vorm van een vast prijs per product. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
2. De ondernemer kan ook een aanbod doen in de vorm van een offerte. Een offerte is vrijblijvend en daarin genoemde bedragen gelden tot uiterlijk de in de offerte aangegeven deadline, en bij gebrek daarvan tot uiterlijk 30 dagen na de datum van verzending van de offerte door de ondernemer.
3. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Artikel 4: De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 3, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Artikel 5: Het herroepingsrecht
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De bedenktijd (termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht) gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via sepinactie@gmail.com, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website kan worden gedownload.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan SEP in actie, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Artikel 6: Verplichting van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in sectie 6.1.

Artikel 7: Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij/zij dit binnen de bedenktermijn door middel van het contactformulier op de website of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking.
4. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
5. Na beoordeling van het terug gezonden product vergoedt SEP in actie de betalingen van de consument exclusief de verzendkosten. De verzendkosten zijn altijd voor rekening van de consument.
6. De ondernemer zal na ontvangst van de geretourneerde bestelling de aankoopprijs binnen 14 dagen terugbetalen.
7. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. Indien gebruik wordt gemaakt van IDEAL, worden de transactiekosten voor betaling in mindering gebracht voor de consument.

Artikel 8: De prijs
1. Alle prijzen die SEP in actie hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief overige kosten zoals verzendkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2. Alle prijzen die SEP in actie hanteert voor zijn producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan SEP in actie te alle tijde wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten, die SEP in actie niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

Artikel 9: Garantie
1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) drukwerk of materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage of van schade ontstaan als gevolg van aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 10: Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 3 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 14 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
4. De kosten voor het verzenden van een product zijn voor rekening van de koper.
5. De levering zal plaatsvinden via een post bedrijf op het door de klant aangegeven adres.
6. De door de ondernemer opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
7. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van de ondernemer.

Artikel 11: Betalingen
1. Betaling vindt plaats via de website middels IDEAL. Het is niet mogelijk om achteraf te betalen.

Artikel 12: Klachten
1. De klant dient een door de ondernemer geleverd product zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant de ondernemer daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat de ondernemer in staat is hierop adequaat te reageren.
4. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoordt. Als een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
5. De klant dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor een geschillenregeling.
6. Op de overeenkomst tussen de ondernemer en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.

Artikel 13: Wijziging algemene voorwaarden
1. De ondernemer is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal de ondernemer zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Klanten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Opgesteld op 18 april 2021